-Las piezas titulada Somos consciencia Viva ,nos hablan sobre el sentir, para vivir de acuerdo a tus emociones o a vivir de acuerdo a tus decisiones , hacerlo consciente viviendo las experiencias de ser Humano reconociendo la ecuanimidad de la experiencia.
Intervenciones en obras clàsicas griegas
La Finalidad de la exposición es reconocer las emociones y sus diferentes sabores que podemos saborear, viviendo las de alta y baja vibración para así decidir conscientemente que hacer con ellas , tomarlas para nuestra crecimiento (evolución ) o sufrirlas (autodestrucción) y junto con la práctica de la meditación podernos desprender de todo conectándonos con nuestro verdadero yo , la energía que mueve la máquina humana, de esta forma poder continuar la experiencia de ser un Ser Humano disfrutando de este planeta con la consciencia de que somos una unidad trabajando en equipo , todos somos uno, experimentándose en diferentes cuerpos. Vivir una vida consciente.
Las pinturas nos muestras esculturas de dioses greco romanas y dioses de la India , donde la Escultura representa el ser humano y los detalles como las lágrimas de colores , insectos y destellos nos comunican diferentes estados de ánimo que podemos contemplar y analizar, si esa es la forma en la que nosotros vivimos esa emoción o sentimiento. Jugando con la instalación de luz en Neón y estrobos hacia las piezas artísticas para generar más impacto en las pieza.
- ¿Por qué este juego experimental conceptual de la obra?
- Unifique las piezas por grupos; Las Felicidades: Regocijo (Neptuno) Júbilo (David) Alegría (Venus)
Gozo (Medusa) Las Transmutaciones del Rencor al Perdón (Zeus) Del Desprecio al Aprecio (Athena)
De la Furia a la Sublimación (Hercules) De la Ira a la Templanza (Artemisa) Las Conciencias Pratyahara (Hanuman) Dharana (Ganesha) Dhyana (Shiva) Samadhi (Lalitha Devi Tripura Sundari) La cara del día
La Cara Del Dia (El Yogathan) Esto para tener como físico una variedad de emociones que son parecidas pero que son de diferentes sabores , como en la comida., Tenemos los dulces que no todos saben igual , lo picoso que son de diferentes chiles igual con las emociones reconocerlas y poder descubrir en donde nos encontramos . Igual con la meditación hay diferentes estados que con la práctica nos llevan al estado más elevado que es el samadhi , vivirlo para hacer consciencia de nuestra existencia tanto como humanos y cómo habitantes en el planeta tierra al que podemos mantenerlo fuerte y vibrante.
Imagenes de la divinidad Indù
- ¿Percibes que la retroalimentación del público con tu obra en la noche inaugural fue interesante para ti y porque?
-Fue muy interesante , vi que las personas recibieron el mensaje con mucho amor , observé mucho interés sobre las emociones que generaron las piezas en las personas creando una introspección en cada individuo. Teniendo pláticas con cada uno de los visitantes percibí una gran retroalimentación de ellos hacia mi persona y de mi persona hacia ellos, generando un muy atinado tema llenándome de alegría el poder compartir estos momentos.
Detalles de obra
-¿Crees que el arte contemporáneo en México es mejor producido y aceptado?
-Si lo creo , hay de todo, cosas bien producidas y no tan producidas, aunque no deja de ser arte. Creo que gracias a la tecnología estamos aprendiendo y recibiendo información específica de nuestro interés y expresándose de diferentes maneras . Podemos tener contacto con creadores por medio de redes sociales , algo que en el pasado no ocurría , casi era un milagro poder tener contacto con alguien que admiras. Los espacios como El Museo de la Isla de Cozumel son muy importantes ya que vivir la experiencia de una pieza en vivo es totalmente enriquecedor, debatir el tema , compartirlo y apreciarlo es el verdadero arte : La acción del momento.
Pùblico mostrando interès en las obras
-¿Crees que en el escenario internacional el arte contemporáneo mexicano está creciendo de manera rápida y mejor?
-Si lo creo , estamos en un momento donde la información está en todos lados, el acceso a ella es muy fácil . Tenemos mucho de todo y México en el arte no se queda atrás con temas sociales , arquitectónicos y moda etc. Rico en contenido, el tema es filtrar toda esa información depurando para llegar a los temas de nuestro interés o llegar al público meta es el reto, así recibir o dar información que nos nutra. Expendiendo la Información a otros países.
- En tu percepción ¿sientes que la espiritualidad está muy fuerte en el arte? Es decir, la sensibilidad del artista toca la conexión espiritual y la plasma más intensamente e interesantemente? ¿Por qué?
-Si lo creo, estamos en un despertar de consciencia, es un despertar colectivo , es parte de la Evolución.
Observar ese despertar desde diferentes culturas como en Asia , en India e incluso aquí en México.
Las diferentes perspectivas y plasmarlo en piezas artísticas me parecen de lo más atinado, es una forma de Llegar a diferentes públicos de diferentes círculos sociales donde el objetivo es la acción permitiendo que el despertar colectivo siga su ciclo para cerrarse y abrirse uno nuevo, siguiendo ciclos sin fin.
-¿Qué te pareció el trabajo de la museógrafa Sako en tu exposición?
- El trabajo de la museógrafa Sako me pareció exquisito, mucha amabilidad , sabiduría, creatividad y orden en su equipo. Me fue muy grato poder hacer sinergia a su lado . Espero poder seguir trabajando con ella para aprender y compartir arte al mundo.
Detalles de obra
- Cuáles son tus futuros proyectos como pintor ?
- Ahora estoy en bocetos de un nuevo tema enfocado en mi camino a la iluminación con las prácticas del la ciencia del Yoga. Aunque el tema del la magia de las profundidades del mar , sirenas , unicornios, Dragones y hadas siempre llamaron mi atención. Puede ser un tema interesante para plasmarlo.
- ¿Hay algo más que quieras agregar a la entrevista?
- Quiero agradecer la entrevista por el interés en mí , en permitirme expresarme y dar a conocer un poco de mi exposición. También agradecer la información que comparten de otros artistas permitiéndonos descubrir la infinidad de posibilidades de expresión artística.
“We are Living Consciousness”
pictorial exhibition
by Jonathan Cesaretti
Cozumel Island Museum.
The pictorial production of Jonathan Cesaretti can be synthesized as a good conceptual proposal of contemporary art. The author has as a foundation images and mystical philosophies of India, Greece and Rome with interventions of colors, insects, light technology, and very well elaborated details emphasizing of course his own vision or way of life in it. Work that awakens interest and connects the viewer with the archetype of interiorization, power of creative concept and illustrious sensitivity in the cosmos of the abstract, of the intangible is the merit that embraces the congratulations to the artist.
The pictorial production of Jonathan Cesaretti can be synthesized as a good conceptual proposal of contemporary art. The author has as a foundation images and mystical philosophies of India, Greece and Rome with interventions of colors, insects, light technology, and very well elaborated details emphasizing of course his own vision or way of life in it. Work that awakens interest and connects the viewer with the archetype of interiorization, power of creative concept and illustrious sensitivity in the cosmos of the abstract, of the intangible is the merit that embraces the congratulations to the artist.
Interview with Jonathan Cesaretti granted exclusively to Art News Cozumel
-Please tell us about the idea of producing the theme and technique of this series of paintings that you are now exhibiting in the museum.
-The pieces entitled We Are Living Consciousness, talk about feeling, to live according to your emotions or to live according to your decisions, to do it consciously by living the experiences of being Human, recognizing the equanimity of the experience.
The purpose of the exhibition is to recognize the emotions and their different flavors that we can taste, living those of high and low vibration in order to consciously decide what to do with them, take them for our growth (evolution) or suffer them (self-destruction) and together with the practice of meditation we can detach from everything by connecting with our true self, the energy that moves the human machine, so we can continue the experience of being a Human being enjoying this planet with the awareness that we are a unit working as a team, we are all one, experiencing ourselves in different bodies. Living a conscious life.
The paintings show us sculptures of Greco-Roman gods and Indian gods, where the sculpture represents the human being and details such as colored tears, insects and flashes communicate different moods that we can contemplate and analyze, if that is the way we live that emotion or feeling. Playing with the installation of neon light and strobes to the artistic pieces to generate more impact on the piece.
- Why this experimental conceptual play of the work?
- Unify the pieces by groups; The Happinesses: Rejoicing (Neptune) Jubilation (David) Joy (Venus)
Joy (Medusa) The Transmutations from Grudge to Forgiveness (Zeus) From Contempt to Appreciation (Athena)
From Rage to Sublimation (Hercules) From Anger to Temperance (Artemis) Pratyahara Consciousnesses (Hanuman) Dharana (Ganesha) Dhyana (Shiva) Samadhi (Lalitha Devi Tripura Sundari) The Face of the Day
The Face Of The Day (The Yogathan) This is to have as physical a variety of emotions that are similar but are of different flavors, as in food, we have the sweets that do not all taste the same, the spicy that are of different chilies, the same with the emotions to recognize them and to be able to discover where we are. The same with meditation there are different states that with practice lead us to the highest state which is samadhi, to live it to become aware of our existence both as humans and as inhabitants of planet earth that we can keep it strong and vibrant.
- Do you perceive that the feedback from the public with your work on the opening night was interesting for you and why?
-It was very interesting, I saw that people received the message with a lot of love, I observed a lot of interest in the emotions that the pieces generated in people, creating an introspection in each individual. Having conversations with each one of the visitors, I perceived a great feedback from them to me and from me to them, generating a very thoughtful theme, filling me with joy to be able to share these moments.
-Do you think that contemporary art in Mexico is better produced and accepted?
-Yes I do, there is a bit of everything, well produced and not so well produced, although it is still art. I think that thanks to technology we are learning and receiving specific information of our interest and expressing ourselves in different ways. We can have contact with creators through social networks, something that in the past did not happen, it was almost a miracle to be able to have contact with someone you admire. Spaces like El Museo de la Isla de Cozumel are very important because living the experience of a live piece is totally enriching, discussing the subject , sharing and appreciating it is the real art : The action of the moment.
-Do you think that on the international scene Mexican contemporary art is growing faster and better?
-Yes I do, we are in a moment where information is everywhere, access to it is very easy. We have a lot of everything and Mexico in art is not far behind with social, architectural and fashion themes etc. Rich in content, the issue is to filter all that information filtering to reach the topics of our interest or reach the target audience is the challenge, so receive or give information that nourishes us. Extending the information to other countries.
- In your perception, do you feel that spirituality is very strong in art? That is to say, the artist's sensitivity touches the spiritual connection and expresses it more intensely and interestingly? Why?
-I think so, we are in an awakening of consciousness, it is a collective awakening, it is part of Evolution.
To observe this awakening from different cultures like in Asia, in India and even here in Mexico.
The different perspectives and to capture it in artistic pieces seem to me to be the most appropriate, it is a way to reach different audiences from different social circles where the objective is the action allowing the collective awakening to follow its cycle to close and open a new one, following endless cycles.
-What did you think of the work of the museographer Sako in your exhibition?
- I found the work of the museographer Sako exquisite, very kind, wisdom, creativity and order in her team. I was very pleased to be able to make synergy with her. I hope to continue working with her to learn and share art to the world.
- What are your future projects as a painter?
- I am currently sketching a new theme focused on my path to enlightenment with the practices of the science of Yoga. Although the theme of the magic of the deep sea, mermaids, unicorns, dragons and fairies always caught my attention. It could be an interesting theme to capture.
- Is there anything else you want to add to the interview?
- I want to thank the interview for the interest in me, in allowing me to express myself and let you know a little of my exposure. Also thank you for the information you share from other artists allowing us to discover the infinite possibilities of artistic expression.
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